Mastery

LastEpoch beta 0.7.8C Mastery Bug

Ich habe noch gestern mit meinem Charakter gespielt und musste heute feststellen als ich die 20er Stufe erreichte, dass ich eine zweite Mastery nicht aktivieren konnte. Beastmaster wollte ich auswählen, ich spielte noch bis Stufe 25 doch es konnte nicht freigeschaltet werden. Ältere Charaktere dagegen Die schon die Mastery frei geschaltet hatten, funktionierten problemlos. Wenn ich jetzt einen neuen Charakter erstellen habe ich das gleiche Problem an der selben Stelle Ich hänge bei 20 fest ! Ich habe diesen Bug grade auch in einem anderen Forum gelesen dort hat sich ein Programmierer geäußert und behauptet dass dies der Fall wäre und es nicht möglich wäre im nächsten Patch dieses Problem zu beheben. Kann mir jemand bestätigen oder einen Tipp geben was ich da machen kann? Dass ich ganz zum Schluss meine Mastery Klasse auswählen kann ist mir bewusst doch ich kann schlecht bis Stufe 50 Level und dann gleichzeitig nur auf der ersten Mastery Stufe spielen das würde für mich keinen Sinn machen und Ich glaube die Punkte würden auch gar nicht reichen um diese auszugeben auf der ersten Stufe.


offene passivskillung !norm
Ein Screenshot von Last Epoch
Von: ✠𝕾𝖞𝖗𝖙𝖍✠


geschlossene passivskills ! bug
Ein Screenshot von Last Epoch
Von: ✠𝕾𝖞𝖗𝖙𝖍✠

Hello,

The way passives are unlocked changed in Patch 0.7.8.

To quote the Beta 0.7.8 Patch Notes;

Danke,doch ich habe keine Ahnung was ich mit den ganzen Skills Points bis da hin machen soll und das es sehr teuer wird diese Skills neu zu verteilen.Ich habe einen Magier, der 70 Skillpunkte hat.

Okay, so from what I can surmise from our discussion on Steam about this is that you are interpreting the “Requires Mage level 20” that is shown on the initial passive skills nodes of each Mastery as proof that each mastery passive tree should be accessible once you’ve reached 20 points in the base class. That was the case before patch 0.7.8, but now you are required to be “Mastered” in your class before you can access its passive skill nodes as well as the other mastery passive skill nodes.

You also do not require 50 passive skill points in your given Mastery before you are “Mastered” in it. Again, the mastery choice happens in the Realm of the Forgotten which is accessed after talking to the Forgotten Knight in The End of Time. Your choice at the end of this mission grants you access to the full passive tree of your Mastery as well as access to half the passive skill tree of the other masteries.

Hopefully this translates well.

When does this Mastery Class Quest pop up in Story mode? Right now I’m on the quest that says to “Find Temple of Eterra” Just curious because it doesn’t say anywhere when you will hit this point in the game guide or anywhere I’ve searched…Was hoping it didn’t take till like level 50 or something…because that would be really dumb…

It’s a bit after the temple of Eterra, it’s the first quest you get at the end of time & can’t be missed.

Spoilers - When you make it to Sanctum Bastille (on the Ruined Era map) and defeat the boss there you are sent to The End of Time. Once here, you turn in a quest and talk to the Forgotten Knight to enter the Realm of the Forgotten where you select your mastery at its conclusion.

You are typically level ~25 (give or take a few levels based on how thorough or not you are in clearing the maps) when selecting your mastery.

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